Az ingatlanjogi megbízások során számomra prioritás a felek teljes körű tájékoztatása, az okiratok minden részletre kiterjedő, precíz szerkesztése, a kockázatok minimalizálása és a „félmegoldások” elkerülése. Célom, hogy a felek a szerződéskötés folytán ne kerüljenek akaratlanul hátrányos, később nehezen orvosolható jogi helyzetbe.
Amennyiben hozzám fordul, az első (akár telefonos) konzultáció során részletesen átbeszéljük az ügy körülményeit, majd a szerződéskötés és a földhivatali eljárás során mindvégig segítségére leszek a képviselettel és a menet közben felmerülő kérdésekkel összefüggésben.
Az együttműködés menete:
1. Az első konzultáció során egyeztetünk az ingatlanátruházást érintő legfontosabb kérdésekről:
– az ingatlan jellegéről (pl.: társasházi lakás, ház, osztatlan közös tulajdon részét képező teremgarázs-hely, esetleg a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény hatálya alá tartozó ingatlanról), jogi helyzetéről;
– amennyiben történt már bármilyen jognyilatkozattétel (pl. előszerződés/ vételi ajánlat elfogadása), annak tartalmáról;
– a szerződő felek számáról, jellegéről;
– az esetleges „dologösszességként” történő átruházásról;
– a fizetés ütemezéséről, módjáról, az esetlegesen igénybe vett banki hitelről;
– a birtokba adás menetéről;
– az ügyben érintett ingóságok jogi sorsáról;
– illeték-és adókérdésekről;
– az ügy sürgősségéről (az ügy körülményeitől függően, felár ellenében lehetőséget biztosítok a 48 órán belül, illetve hétvégén történő ellenjegyzésre is).
– A részletes információk birtokában tájékoztatom Önöket az ügyvédi munkadíjról. *Létrejött megbízás esetén az első konzultáció ingyenes.
2. Amennyiben megbíznak az ügy ellátásával, rögzítem a felek adatait és előkészítem a szükséges dokumentumokat, ideértve többek között:
– az ügyvédi megbízási szerződést és tényvázlatot (a megbízási szerződés részét képező ügyvédi tényvázlatban írásban is részletesen tájékoztatom Önöket az irányadó jogszabályokról, az eljárás menetéről, az adó- és illetékkérdésekről és az esetleges kockázatokról.)
– az ajándékozási / adásvételi / csereszerződést
– szükség szerint külön dokumentumon a tulajdonjog bejegyzési engedélyt és a letéti szerződést,
– szükség szerint a hitelt folyósító bank részére a letéti igazolást,
– az ingatlan-nyilvántartási kérelmet,
– a NAV adatlapokat,
– termőföld esetén például a kifüggesztésre irányuló kérelmet és a biztonsági okmányra (zöld papírra) szerkesztett példányt,
– a szükséges további dokumentumokat.
3. A megbízási szerződés megkötését és a tulajdonjog átruházására irányuló szerződés ellenjegyzését megelőzően elvégzem a felek azonosítását és az okmányok ellenőrzését a Jogügyletek Biztonságát Erősítő Adatszolgáltatási Keretrendszerben. Az azonosítást és okmányellenőrzést követően kerülhet sor a szerződéskötésre, az ügyvédi ellenjegyzésre és a további dokumentumok aláírására.
4. A szerződéskötést követően teljes körűen képviselem Önöket a hatósági/földhivatali ügyintézés során, ideértve a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény hatálya alá tartozó ingatlanok esetén a kifüggesztéssel és szerződésjóváhagyással összefüggő ügyintézést is.